Centric BPM Software Romania

     Managementul deciziilor garantează că viziunile stakeholderilor și incertitudinile lor sunt utilizate în mod eficient pentru a stabili ce trebuie făcut în continuare, pentru a lua cele mai bune decizii posibile în condiții cunoscute de satisfacție și risc.

     O problemă de decizie poate avea mai mulți stakeholderi – cei care iau decizia și cei care pot influența decizia. Fiecare stakeholder are o viziune proprie asupra detaliilor importante pentru soluționarea problemei.

     Diferențele (adică ceea ce este important pentru stakeholderi) sunt adesea trecute cu vederea, dar sunt esențiale pentru dezvoltarea unei decizii robuste și a angajamentului echipei față de ea. Cunoștințele părților interesate sunt adesea nesigure – contradictorii, incomplete, nerafinate și în continuă schimbare. Scopul managementului deciziilor este acela de a folosi cât mai eficient informațiile disponibile.

     Un obiectiv al managementului deciziilor este să stabilească ce trebuie facut în continuare. În cuvintele lui Arthur C. Clark, „Singura problemă reală în viață este ce facem mai departe”. Fiecare decizie (sau amânare în a lua o decizie) costă timp și alte resurse.

     Sunt două posibile răspunsuri la întrebarea ”ce facem mai departe”:

  • Selectarea unei alternative și trecerea la următoarea problemă;
  • Generarea de mai multe alternative sau ajustarea celor existente.

     Scopul general al managementului deciziilor este acela de a selecta cea mai bună alternativă posibilă și de a ști care vor fi consecințele acestei selecții. Cu toate acestea, deoarece toate deciziile se bazează pe informații incerte, cel mai bun lucru la care se poate spera este să existe o perspectivă asupra satisfacției așteptate a fiecărei alternative și a riscurilor implicate în selectarea acesteia.

     Deciziile, mai ales cele operaționale, corelează valorile și obiectivele unei organizații cu sistemele sale operaționale.

     Deciziile, la fel ca procesele de afaceri sau datele, trebuie identificate, descrise, modelate, revizuite și gestionate în termeni de afaceri ca parte a unei arhitecturi de afaceri.

     Deciziile ar trebui modelate inainte de analiza modului in care vor fi folosite regulile de business sau statisticile.

     Sistemul decizional sprijină procesele de business și ajută organizațiile sa reacționeze în fața evenimentelor dar deciziile nu sunt incluse nici în procese și nici în evenimente.

     Gestionarea deciziilor cade in sarcina mai multor roluri. Profesioniștii în domeniul afacerilor, IT și analiștii cu toții au un rol în identificarea, descrierea, modelarea, revizuirea și managementul decizional.



Choose language